måndag 23 maj 2011

Flashback

Usch. Fröken trodde en sekund att hon var tillbaka på högstadiet. Ett blåmärke på armen senare inser hon att så förmodligen icke är fallet. Inte desto mindre blir man ibland tvungen att kontrollera...

Å andra sidan är väl inte projicering en skyddsmekanism som är reserverad för högstadieelever och deras föräldrar.

- Du har inte svarat på mitt mail Fröken!
- Har jag inte? När skickade du det?
- För ett par dagar sedan...
- Konstigt, jag brukar vara ganska snabb att svara.
- Du har läst det, men du har inte öppnat bilagan.
- Jaså. Var skickade du ifrån? SÄPO eller Piratbyrån?

- Nu har jag läst dit mail. Det var skickat för fem veckor sedan. En vecka efter Fröken och du kom överens om att du skulle hämta dina stenciler som du tjatat om. Fröken hängde dem utanför sin dörr. De är kvar, bakom spindelnätet.
- Jag kommer in idag.
- Gör du det... Har du gjort något mer av kursen än den uppgiften du skickade?
- ...
- Perfekt! Tack för din feed-back. Dina åsikter är viktiga för mig.

Oavsett vilket, kommer det ändå att vara Frökens fel när kurstiden är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar