torsdag 5 maj 2011

Björn

Fröken fick besök av Björn idag. Det var ett välkommet break från Airbags högljudda handledning. Som en parentes kan man notera att elever med annat modersmål än svenska förstår handledning på just svenska bättre ju högre man talar.

Björn har inte varit på jobbet på ganska länge. "Det har inte riktigt varit läge" tydligen. Björn har intresserat sig för idrott istället för "Ni har så tråkigt på jobbet, det händer inte riktigt något där". Å andra sidan har Björn tröttnat lite på att bara "kicka bak och kolla fotboll" hela tiden och funderat på att starta en blogg istället. "Om typ fotboll och att vara föräldraledig och idioter". Men, sade Fröken, en sådan finns redan. Fredrik Backman har en sån.

- Meh, kan inte du låta mig skriva på din blogg då, Fröken? För att se om jag gillar det?
- Nja, jag vet inte. Jag vet inte hur du skriver.
- Schybba?
- Kanske, men du måste vara jävligt tydlig med att det är DU som skriver då, så du inte släpar mitt namn och min bloggs goda rykte i smutsen!
- Absolut. Du kan till och med få läsa INNAN jag publicerar.
- Det är nog säkrast det.

Så, vi får väl se. Kanske dyker Björn upp som gästskribent. Om han håller måttet.

Nä, nu måste Fröken tydligen DELTA i en diskussion/genomgång/monolog om bisatsers placering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar