måndag 15 november 2010

Revolt III

"Som om jag bryr mig" säger Jocke Berg. Det har länge varit Fröken favoritkentcitat. Fungerar dessutom på engelska och tyska också. "And I don't care" och "Mir scheiss-egal"... Finns säkert något språkpretto som skulle vilja ha det till "As if I care" eller "I don't care".

Som om jag bryr mig. På engelska Isola är det "And I don't care" och det händer att Fröken citerar korrekt.

Fotbollsgalan. Som om jag bryr mig. Årets svenska mediala pseudohändelse. Det är som Böda Camping på femman, fast inomhus. Att man dessutom ska tvinga de stackars spelarna att uttala sig, och dessutom hålla tacktal... För, om man tränar fotboll tjugo timmar om dagen, så hinner man inte med så jävla mycket utbildning. Niclas Kindvall undantaget.

Det finns sålunda inte ett skit att se på TV. Dessutom trilskas bredbandet, så Dexter tar god tid på sig. Vad ska trendkänsliga Fröken göra då? Förra året vid den här tiden ylade och grät hon över sina IUP-samtal och omdömen... I  år skriver Fröken matblogg.

"Fan, Fröken. Du är verkligen i framkanten!" Jag veet!

Ätstörd också. Fröken äter allt (nästan). Generellt i för stora mängder. Dessutom är Fröken en sucker när det kommer till reklam. Fröken är svag för vit choklad. Gärna i kombination med vaniljpannacotta. Fröken gör en jävligt lömsk pannacotta.

Tänk då hur fantastiskt det måste bli när Marabou nu släpper säsongens smak - Winter - och det visar sig vara just vit choklad och vanilj... Tänk sedan hur irriterad Fröken blir när det smakar som stelnad vaniljyoghurt. Ni vet den där skorpan som samlas i öppningen på förpackningen. Den som man inte äter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar