fredag 3 september 2010

Sin

Spotify
Fröken har drabbats av något som kan liknas vid någon sorts separationsångest... Eftersom Fröken nästan inte retar sig på jobbet alls, för tillfället, så är det helt klart torrperiod vad gäller bloggandet också. Fröken har alltid tyckt att man ska vara tyst om man inte har något att säga, men risken finns att jag glömmer mina inloggningsuppgifter då...

Fröken ska kanske engagera sig lite mer i valrörelsen så hon får något att reta sig på. Frökens företrädare var moderat-moderat. En riktigt mörkblå variant. Konservativ är nästan ett liberalt begrepp i sammanhanget.

Fröken läste en update idag som i princip menade att Björklund är den störste pedagogiske visionären i svensk nutidshistoria... Hur då? Fler nationella prov? Kristendomsundervisning? Psalmsång? Griffeltavlor?

Om Björklund är visionär och skolutvecklare-in-chief så vill fan inte Fröken var med. En minister som inleder sin skolministerbana med orden "Nu är ju inte jag pedagog, men..." Det är bara i Sverige man får jobb efter inkompetens... Fröken skulle vilja se det företag som anställer en VD som pitchar sig själv med "Jag är ju inget chefsämne, men..."

Björklunds kunskapssyn kändes relevant när han själv gick i skolan. Under förra istiden...

Fröken är på banan igen. Typisk, jag som var på gott humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar