måndag 23 januari 2012

Detskullevaralättförmigattsägaattjagintehittarhemmendetgörjagtrorjag

Det var den måndagen det. Två dubbelbokningar. Två försvunna salsbokningar. Mentorsmöte med Skipper... VAB imorgon, om någon undrar.

Fröken ska undersöka en misstänkt läs- och skrivproblematik. Som i och för sig lika gärna skulle kunna vara en vanlig vuxenutbildningshybris...

- Du Fröken. Engelska A verkar vara lite väl simpelt för mig. Jag kunde allt i diagnosen. Kan jag göra, typ, ett kursprov redan nu, så jag kan börja med Engelska B som i nästa vecka, så jag inte missar för mycket?
- Absolut. Säg att vi gör läsförståelsen nu direkt, det tar ungefär hundra minuter, så kan vi köra hörförståelsen och uppsatsen på tisdag.
- Är det fyra delar? Kan man inte bara göra ett?
- Nope. Fyra delar it is.

---

- Är du klar?
- Jag kommer inte hinna idag, Fröken.
- Det har gått typ tvåhundra minuter av de hundra du behövde...
- När kan jag göra resten? Det var mycket att läsa...
- Told ya.
- När vet jag resultatet?
- När du är klar?
- Jag behöver börja kursen.
- Mmm. Fast om en hundraminuters läsförståelse tar två hundra minuter, kanske man ska avvakta lite med B-kursen och göra A-kursen först?

Reality-check coming up...

"Skipper då, Fröken, hur gick mentorsmötet?" Tack bra. Fröken känner sig lite som Tony Sopranos terapeut. .. Eller lite som om hon befann sig i en tunna på väg nedför ett vattenfall, om maffiametaforen faller platt.

- Jahadåharjaghaftförstalektionenlitesomattbalanserapåslaklinanärmanintehaftsåmyckettidattplanera.
- Så då gick det bra då?
-Jodåmanfårvarasigsjälvbarakansketonanerlitesåmaninteskrämmernågonävenommanfårvisavemdetärsombestämmerochkannågottypalltsåherregudjagvillläramigsocialkopetens? PåsvenskaBhallåsocialkompetensärtypdetduanvänderdigavpåsystembolagetnärdufårsynpådensistaflaskanocharmbågardigframochbarahallåhallåhallådenstoddetvisstmittnamnpådetärjuintedirektdetvihållerpåmedpåsvenskaBmenduärjuganskaerfarenochrutineradfrökensåjagkanjualltidbollaliteideermeddigjagmenarjagärjuganskalategentligenintesåattjagskullesägadettillstudenternafördåkandejufåideeromattmankanskitaiattgörauppgifternaadföakdmdfvmfvawetweafkföakdfpoåaifjadmkaldvöakdjfadfpåaefjadfkajsdkm.vzvzölkjadfpawefjkdföjsfgsfgparwapppappaskskkslslslwwapeoiiiieiruiauajdfl...

Ungefär något sådant. Lite som att vara instängd i kapitlet i Odysseus där Molly Bloom håller på att somna... Fast snabbare än man hinner både läsa och skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar