onsdag 7 december 2011

En tidig julklapp...

Det är december! Om någon missat det... I skolans värld innebär det en massa gnäll från trötta studenter och trötta kollegor.

- Jag har så jäkla många studenter på mina lektioner.
- Ja, jag då? Jag har nästan inga på mina.
- Jag har så otroligt mycket rättningsarbete!
- Mina lämnar inte in något.

Och, ja, så fortsätter det.

"Hur ser det ut i den vanliga världen då, Fröken?" Det är december. Fröken bor i Skåne. Do the math!

Svarthalka, is, minusgrader och trafikkaos... Samma, samma varje år. Det är som att leva i en film av Roland Emmerich (inte den med rymdskeppen). Skånetrafiken står handfallen. Inte så att Fröken tycker att det är orimligt att vänta i trettiofem minuter i en halv plusgrad och blåst på att bussjäveln - som i vanliga fall går var tionde minut -  ska komma. Men, Fröken tycker sig ha visst ansvar för studenten som skulle göra den särskilda prövningen vars starttid låg ungefär fyrtiofem minuter innan Fröken blev avslängd från bussen utanför jobbet...

På den nivån är det. Åka kommunalt? I don't think so.

"Vad ska du göra i eftermiddag då, Fröken?" Köpa bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar