torsdag 29 december 2011

Ode till en löneslav

Nu har vi ljus här i vårt hus, julen är kommen hoppfaralla-la... Ja, ni vet. Fröken har folk i sin bekantskapskrets som är missnöjda med årets jul... Fröken gillar jullov. Va? Vadå "har inte jullov"? Fröken har jullov.

- Skönt att det bara är kort arbetsvecka denna veckan, så man hinner ladda inför nyår!
- Hehe, ja, den är jävligt kort. Den börjar ju inte ens...
 - Jag hade bara en sparad semesterdag.
- Jag hade bara ett sparat jullov.
- Ni lärare har det så jävla bra!
- Don't go there. Annars kommer jag att ringa dig på jobbet varje dag, flera gånger bara för att berätta vad jag inte gör just nu. Men, du har delvis rätt. Vecka åtta, vecka tretton, juni, juli och augusti, halva vecka fyrtiofyra och vecka femtiotvå, ett och två så har Fröken det ganska bra. Hade du bara inte varit så satans girig som du är, så hade du kunnat ha det lika bra som Fröken... Nä, nu har jag inte tid att småprata med dig mer.
- Vad ska du göra då? Du gör ju inget!
- Pft. Kaffet dricker ju inte sig själv, precis. Du var ju själv kaffedrickare innan stressmagen, så du vet ju själv hur äckligt det blir när det blir lite för kallt. Tror att det finns knäck och lussekatter kvar också.
- Dra åt helvete, Fröken!
- Du kan va.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar