onsdag 28 december 2011

"Hjärtligt välkommen till Helvetet!"

"Du har plats sexhundrasextiosex i kön och passar det inte förlorar du din plats i kön..."

"Det var ju också en början efter julhelgen, Fröken! Vad hände med 'god fortsättning?" Dra åt helvete. Jag har ju för fan hållit mig lugn i flera dagar nu? Så håll käft nu och läs.
- Välkommen till Bredbandsbolaget, vad kan jag hjälpa till med?
- Mitt bredband är inte igång. Ni vi flyttade in i början av december.
- Är du kund hos oss?
- Nä, hos Telia, men ni spelar bättre musik medan man väntar...
- Va?
- Ja. Jag är kund hos er. Tror jag i alla fall... Jag har beställt en tjänst som jag inte fått ännu, är jag kund då?
 - Ja. Vad har du för kundnummer?
- Ingen aning. Var hittar jag det?
- Om du loggar in på "Mina sidor" så hittar du det...
- Missade du varför jag ringer?
- Personnummer?
- Ja.

 (paus)

- Jag ser här att det ligger en blockering på din linje. Föregående ägaren har inte kopplat ut sitt abonnemang.
- Kan du se vem de hade som leverantör?
- Nej, det kan jag tyvärr inte. Det lättaste är att du själv tar kontakt med förre ägaren och sen ringer tillbaka till mig.

(nästa dag)

- Hej, det är jag igen. Nu har jag kollat med förre ägaren. Han hade fått lite dubbla budskap. En sa att han varit urkopplad sedan förste december, och en sa att han fortfarande låg kvar.
- Det låter ju väldigt konstigt! Vilken slarvig leverantör. Får man fråga vem han hade?
- Bredbandsbolaget... Fixar du detta NU?
- Jag löser det så fort som möjligt.
- Jag vill veta hur snabbt det är. Killen jag beställde av tyckte att det var bra att jag var ute i god tid. Det var i halva november... Med tanke på att ni tycker att 12mbit är 24mbit, så kanske ni tycker att fem veckor är tio veckor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar