torsdag 15 december 2011

Dags of our lives

"Har du satt dina betyg, Fröken." Nästan. Det är alltid nån student som aldrig blir klar, som tror att Fröken älskar sitt arbete så till den milda grad att hon gärna arbetar dygnet runt, kollar sina mail flera gånger part minut och inte gör annat än att bedöma och rätta mög som trillar in i inkorgen. Särskilt sånt som rasslar in klockan 04.35

- När sätter du betygen, Fröken?
- Den femtonde är sista dagen, sen stänger betygswebben...
- När kan man lämna in som senast?
- Beror på. Vill du att jag ska ta hänsyn till det när jag sätter betygen?
- Kan man lämna in den femtonde då?
- Jag drar hem halv fem, sen är det kört.
- Kan jag lämna in på fredag.
- Är det den femtonde på fredag?
- Nä, sextonde, väl?
- Exakt.
- Men, kan jag lämna in den sextonde?
- Du kan lämna in vilken jävla dag du vill.
- Får jag med det i betyget då?
- Beror på.
- På vadå?
- Om du tänker läsa kursen till våren också.
- Nä.
- Nähä. Dra åt helvete. God jul!

- - -

- Är jag godkänd i engelska, Fröken?
- Har du gjort det du ska?
- Jag hade ju godkänt på Nationella!
- Nja, du hade godkänt på EN av delarna på nationella...
- Vafan, menar du att jag inte får G i engelska?!
- Typ.
- Hur ska jag få det då?!
- Du kan ju börja med att nå målen...
- Då börjar jag direkt, okej?
- Mm. Det är fem minuter kvar av kursen... Dra åt helvete. God jul, förresten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar