onsdag 30 november 2011

Sector Alarm, vad kan jag hjälpa till med?

Fröken har kommit till insikt idag. Tydligen är det inte så att universum är Frökencentrerat, hur märkligt det än kan verka... Fröken trodde att allt drogs till den klarast lysande punkten, men, nej. Tydligen är det Sector Alarm.

Fröken ska få larmet nedmonterat idag. "Vi kommer någon gång mellan 8.00 och 13.00", var det ja. Absolut. Fröken tar gärna ledigt en halv dag från jobbet för att vänta på en montör. Fem timmars möjlig väntan på att få ett femminutersarbete utfört. Fröken kommer ihåg när larmet började pipa för att batteriet i en sensor höll på att ta slut. Då var det samma upplägg:

- Hej, det är Fröken. Jag behöver byta batteri i en rörelsesensor. Vad ska jag sätta i för sorts batteri?
- Själv?! Skulle inte tro det. Det är avancerat.
- Det finns bara en skruv...
- Det måste en tekniker göra.
- Jaha... När då då?
- På onsdag.
- Okej, bra. När kommer teknikern?
- Någon gång mellan 8.00 och 13.00.

---

- Hej, hej! Då ska vi ta en titt på Ert larm...
- Kom in.
- Då var det klart då!
- What!? Det tog ju bara två minuter!? Damen på kontoret sa att det var avancerat.
- Vi skickar en faktura.
- Faktura?
- Ja? Batteri och jobb.
- Hur mycket?
- 795 kronor inklusive moms.
- 795? Jag såg batteriet. Det kostar femton spänn på Kjell & Co... Med inkomstbortfallet kostar batteriet typ tvåtusen spänn då? Ingick inte service i avtalet.
- Inte batterier. Hejdå Fröken.

Fem timmars väntan...

- Detta var från Sector Alarm. Om jag säger "XX" till dig, vad säger du då?
- "YY".
- Larmet har gått hemma hos er, jag ringer för att kontrollera att det inte gått av misstag.
- Nej, vi är inte hemma. Ni får skicka dit någon.
- Då gör vi det.
- Nu, eller?
- Nej, på onsdag, någon gång mellan 8.00 och 13.00...

Nu var det sista inte helt sant. Men sannolikt, med tanke på graden av service. Fem timmar. Fröken funderar på att montera ner skiten själv och strunta i att svar när de ringer. Då kan de ta med det när de ändå kommer på en av sina kostnadsfria utryckningar. Ska bara googla först, så jag hugger skruvmejseln på rätt ställe, annars hör Fröken inte radion...

1 kommentar: