torsdag 24 mars 2011

Vi kan väl vänta tills imorgon?

Hehe. Frökens dator var inställd på engelska och ville ändra "morgon" till "moron". Den skulle bara veta hur mycket bättre det skulle varit... Airbag har fått ta över en massa, eller massa och massa, snarare två, prövningar som Fröken skulle gjort, men som Fröken slipper. I alla fall:

- Du, Fröken, jag har fått en massa prövningar i Svenska A och B på mitt bord. Har du något bra underlag som jag kan få titta på?
- Ja, fast inget bra. Det är ganska ostrukturerat för det fick skrivas och stjälas ihop i panik för att det skulle finnas något alls. Du får nog klippa och klistra lite och skala bort en del för att det ska bli hanterbart.
- Det är ingen fara, jag behöver bara lite riktlinjer.
---
- Du, Fröken... Det var lite rörigt och ostrukturerat...
- Mmm. Men det sa jag ju innan...
- Vissa saker stod med två gånger...
- Mmm. Men det sa jag ju innan...
- Kan inte du sätta dig och redigera bort det som du inte tycker behövs?
- Eller så funderar du själv?

Anledningen till att Fröken inte har några prövningar längre är att de inte ryms i Frökens tjänst. Det gör inte prövningsförberedelserna heller. Å andra sidan skulle Fröken kunna hjälpa till att konstruera prövningsinformation till Smurf A och Smurf B bara för att se om Airbag läser igenom informationen innan om hon får den i sista minuten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar