onsdag 1 december 2010

Statusuppdatering

Fröken har gnällt en del, men nu känns det mycket bättre. Fröken har haft två prövningar idag... Uppsatsdelar. Det i sig är kanske inte så roligt. Det roliga, och det är verkligen otroligt roligt. För Fröken.


Det är en historia i två delar... Första eleven kom klockan åtta och skulle sitta enskilt i ett rum. Fröken öppnade för eleven, lämnade över uppgiften och visade på datorn. Eleven satte sig och började läsa uppgifterna. "Jag kommer om trekvart och tittar till dig", sade Fröken. Efter fyrtio minuter tittar Fröken ut genom fönstret på kontoret och ser en person i fönstret mitt över gården som vinkar och blinkar med elljusstaken...

- Jag kan inte logga in på datorn!
- Varför väntade du nästan en timme med att säga det?
- Dörren var låst, så jag kunde inte...


Andra eleven kom klockan nio... Fröken släppte in honom och datorn i lunchrummet i källaren med instruktionen att maila arbetet när han var klar. "Jag låser om dig så du inte blir störd", sa Fröken. "Perfekt", sa studenten. Mailet kom och det gjorde ett annat besök också... När besöket gick, gick Fröken ner för att hämta datorn. Då hör hon ett telefonsamtal innanför dörren... Fröken öppnar dörren och finner en lätt irriterad student som varit färdig i en timme.

- Varför gick du inte bara när du var klar?
- Därför... (pekar på dörren).

Tydligen är det ett nyckelhål på BÅDA sidorna av dörren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar