tisdag 22 maj 2012

Reality check

- Sooo, what is My grade, Fröken?
- Menar du på riktigt, eller snackar vi bara?
- For real.
- Tja, med tanke på att du investerat ungefär tio minuter i kursen så kan jag möjligen, kanske sträcka mig till ett ytterst svagt G.
- Say again, Fröken?
- Du suger.
- Jag kan engelska!
- Och jag kan åka konståkning, det är bara det att jag inte är så jävla duktig på det. Alls. Lite som din engelska. Det hjälper ju liksom inte att jag SÄGER att jag är Katarina Witt...
- Hur får jag VG, Fröken?
- Det var ju också en jävla fråga att ställa när det är typ två veckor kvar.
- Ärligt nu!
- Du kan ju prova att gå kursen, och då menar jag GÅ kursen, inte bara gå TILL kursen.
- Haha, roligt... Ärligt nu?
- Ok, du får inte VG.
- Va?! Vad har du för motiv?
- Du har, so far, bara gjort nationella provet på kursen... Max på läs- och hörförståelsen var 102 poäng. Du hade 23. Och, uppsatsen var inte heller godkänd. Dessutom var din och Björns läsförstelse identiska, så ni borde ni splitta poängen och då landar du på 13 poäng istället.
- Är det G.
- Ja...
- Gött.
- ...om du går i tvåan...

Dra åt helvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar