onsdag 16 maj 2012

Om argumentationsvärde

Fröken befinner sig i någon form av dilemma. Inte direkt etiskt, mer av det retoriska slaget. Om Fröken, veckan innan på e-konferensen i skrift trycker på det viktiga i att faktiskt komma i tid till Nationella provet, för att vi ska börja med hörförståelsen, och på lektionen innan provet återigen påminner om att provet börjar 8.10 och att "late comers will be shot", och det ändå droppar in folk under provets första tolv minuter...

Jag menar, jag har ju inget skjutvapen och jag tror inte att ett HA-kontrakt ryms inom sektorns budget.

I och för sig har Fröken redan betyg, så det är ju inte direkt jag som blir störd och förnärmad (jag kan läsa både mail och kolla Facebook samtidigt som folk rör sig runt mig). De övriga stressade och spända studenterna däremot...

Kamratuppfostran fungerar oftast bäst - vi ses på parkeringen!

2 kommentarer:

  1. Skicka dem till Lundsberg så ska det nog bli folk av dem.

    SvaraRadera
  2. Hehe, ja, inga är bättre på kamratuppfostran än Lundsbergare!

    SvaraRadera