torsdag 6 oktober 2011

Men för helvete...

Fan också. Fröken känner på sig att hon kommer att gå helt fucking jävla kuk-Åmål...

Ja!
Ja jag, jag hatar hela borgerligheten
ja jag, jag hatar hela kungahuset
ja vi, vi ska beväpna oss
ja vi, vi ska beväpna oss

Ja jag, jag svär utifrån mitt hjärta
att vi från förorterna ska beväpna oss
ja vi, vi ska beväpna oss
ja vi, vi ska beväpna oss

Ja jag, jag hatar prins Bertil å Carl-Gustav
ja jag, jag hatar Zarah Leander
ja vi, vi ska beväpna oss
ja vi, vi ska beväpna oss

Ja dom tål lite bly i nackarna
ja dom tål lite bly i nackarna

för vi, vi ska beväpna oss
ja vi, vi ska beväpna oss
ja vi, vi ska beväpna oss
ja vi, vi ska beväpna oss

vi, vi ska beväpna oss
ja vi, vi ska beväpna oss
ja vi, vi ska beväpna oss
ja vi, vi ska beväpna oss

Ok. För aktualitetens skull kan man byta ut ett namn här och där, men ni fattar poängen. Fröken är högstadietrött på jobbet. Du får fuck-all i lönepåslag av chefen. Chefen ser alla medarbetare som motarbetare. Ändå fokuserar alla jävla lärare på att baktala kollegor på fackmöten istället för att driva frågor som är viktiga på riktigt. Och så är man förvånad över att vi har sämst löneutveckling på hela planeten?! Serves you fucking right.

Det är på tok för mycket kärringar i Frökens bransch. Och, nä, det är ingen genusfråga. I frökens bransch är "kärring" inte könsbundet. Möjligen är det en miljöskada. Nån jävla Florence Nightingale-snubbe som jobbat som vårdlärare så länge att han blivit kärring. Om det, mot förmodan, finns någon vårdanställd bland läsarna, så ber jag inte om ursäkt.

"Men, Fröken, du kan inte dra all vårdpersonal över en kam?" Kanske inte, men nu har Fröken sex års erfarenhet av arbete inom demensvården, och därmed mandat att generalisera lite, och är det yrken som inte är mest berömda för sin raka kommunikation och sitt öppna klimat så är det just vårdyrken. I alla fall... Florence skulle aldrig våga vara ärlig mot den person han baktalar. Dessutom väljer han att bara pipa ur sig det i ofarliga situationer.

Fan, Florence. Du är en jävla kärring. Det är ju inte ens chefen, eller chefens människosyn som gör att din löneutveckling inte är tillfyllest. Det är för att du är så jävla dum i huvudet. Till och med dummare än Ötzi och Catlady. Och då fattar du hur illa det är.

Fröken behöver göra något radikalt. Byta jobb. Eller prata med chefen. Som ett led i Frökens utveckling mot en konstruktiv radikal.  Fröken ska skriva in i sin utvecklingsplan (utvecklingssamtal innan vecka 43) att hon ska bli bättre på att be folk dra åt helvete. På riktigt, inte bara här.

Ok? Florence! Du kan dra åt helvete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar