torsdag 20 oktober 2011

Det är en prövning

"Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta", sa Tegnér en gång... Fröken undrar om det finns något värde för hur dåligt man kan uppfatta saker som sägs i relativt dagsljus...
Som i tisdags...

-Ok, ska vi boka in den muntliga delen av prövningen?
-Kan vi väl.
-När kan du då?
-Jag kan redan nu på torsdag.
-Klockan ett? Så bokar jag en skrivplats.
-Ok. Hur lång tid tar det skriftliga?
-Räkna med fyra timmar.
-Javisst!
---
Idag...
-Ok. Då kör vi igång! Här är läsförståelsedelen, instruktionerna för referatet, uppsatsdelen och novellen. Lycka till!
-Tack för det. Hoppas jag hinner.
-Det bör du göra!
-Jag ska ha engelska sen...
-Efter prövningen? Låter jobbigt. När börjar den? Är det kvällskurs?
-Nja, den börjar klockan två.
-Det är om femtio minuter...
-Jag kanske inte hinner riktigt allt....
-Kanske inte. Lycka till... Vad har du för betygsmål?

Det är i möten som dessa som Fröken inser att hon inte alls är tidsoptimist i överkant...

- iPhonefröken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar