tisdag 25 augusti 2009

Aaaaaah!

Fröken ska inte klaga på sjätteklassare. Sjuor är värre. I alla fall delar av Frökens sjua. Måste kolla om det finns någon forskning som visar på att förpubertet faktiskt stänger ner tonåringars hjärnor? Finns det ingen forskning, så kan man kontakta Fröken genom bloggen, så ska jag gladeligen bistå med observationsmaterial. Vissa kan man även få skära i. Inte alla men ett par. Att döma av vissa fall av uppfostran/social anpassning så blir det förmodligen inga problem med hemmen heller om man vill behålla delar.

Varför så irriterad, Fröken? undrar säkert någon... Fröken har förklarat samma uppgift i svenskboken tolv gånger, för tolv olika personer inom loppet av en kvart. Det som gör Fröken frustrerad är att de inte ens är tjugo i klassen. Att vissa dessutom hyser hopp om relativt höga betyg har gjort att Fröken ikväll kollat hur länge passet är giltigt.

Helt absurt att ungar i dagens multi-taskingsamhälle inte klarar av att räcka upp handen, komma ihåg sin fråga och ändå samtidigt lyssna på den förklaring bänkgrannen får. Att de sedan sitter sex personer runt bordet och ingen snappar...

Det slog just Fröken! Forskningen finns! Jag har gjort den själv. Eftersom det är min observation - forskning är kanske att ta i, bevis passar bättre - så behöver jag inte källhänvisa. Det finns i ett tidigt blogginlägg. Jag kom ihåg det just precis nu. Och, ja, det handlade om sjuor då också. Helt andra sjuor.

Förbjud sjuor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar