söndag 26 april 2009

MMS-blogg - take the power back


Undrar vilken effekt det skulle få... Kan bara föreställa mig rubrikerna: "Fröken hänger ut sina elever på bloggen", "Jag känner mig så kränkt... Smutsig". Men så härligt... I förlängningen behöver jag inte skriva några omdömen, bara fota provresultaten med mobilkameran och skjuta upp dem på bloggen. Samma gäller för muntliga redovisningar - filma, ut på YouTube.
En framtida IUP (individuell utvecklingsplan - om någon läsare är icke-pedagog) kan i så fall bestå av en länk och "Vad var det jag sa..."

Verkligheten ser ju ut så för många smygfilmade pedagoger som florerar på tuben.

Det vore intressant att se, om någon annan, tuffare och elakare än jag, vågade ta första steget och lägga ut Kalles tråkiga redovisning, eller Olles katastrofalt dåliga muntliga nationella prov i engelska i mp3-format på www.teachertube.se.

Jag ska styra upp en sådan tjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar