torsdag 16 april 2009

Citizen Insane

"Det har du inte sagt till mig!" "Nähä, men jag sa det ju just till henne som sitter bredvid dig..." Det är ett märkligt fenomen det här med genomgångar, instruktioner och svar på frågor... Om jag nu har 30 elever i min klass, måste jag då säga allt 30 gånger för att alla ska förstå att det gäller även dem? Inte konstigt att det smyger sig med måluppfyllelsen när man aldrig hinner någonstans!

All ära åt en-till-en-genomgångar, men det borde rimligen finnas en gräns. Det är helt fantastiskt att ingen jobbat mer med multi-tasking tidigare i skolan... Det måste ju vara det som är problemet, för om en elev kunnat räcka upp handen och SAMTIDIGT lyssna medan personen innan ställer sin fråga och får den besvarad, så hade jag inte behövt besvara exakt samma fråga två gånger i rad...

Eller så klarar man två saker - räcka upp handen och lyssna - men inte den tredje: känna igen sin egen fråga... Ibland känner man igen sig alltför väl i Travis Bickle (Taxi Driver) och William "D-Fens" Foster (Falling Down) för att det ska kännas helt säkert.

I övrigt har Fröken haft en väldigt bra dag på jobbet och gör nu det som jag tydligen helst gör på kvällarna - skriver omdömen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar