tisdag 14 april 2009

Istället för musik... Förvirring


Första dagen efter lovet... Man skulle kunna tro att det var augusti och att man hade ett helt sommar lov i ryggen. Så stappligt har det känts idag. Tur att det är en ny dag imorgon. En ny dag av frågor, tappade sugar och planer på intensiv sökläsningsträning och pep-talk:

"Men det är inte säkert att du hittar alla svaren i den första meningen. Prova att läsa en till."

"Alltså, jag hittar ingenting om romerska myter i den här kassa boken!"
"Vad heter den?"
"Vem är vem i den grekiska mytologin."

- - -

Intressant möte idag. Eleven: "Nehej, det här mötet leder ingenstans, kan jag gå nu, för ni slösar med min tid?" Översatt: "Jag inser att jag inte kommer att få exakt som jag vill. Dra åt helvete." Frågan är väl vad som hjälper mest... Att få mothugg, eller att alla vuxna alltid viker ner sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar