måndag 13 juni 2011

Som sagt...

Fröken tänkte återkoppla till förra inlägget... Ska bara lyssna klart på Innan jag kände dig (Melissa Horn) först. Otroligt bra.

Sådär. Jo, senast handlade det om att allt med största sannolikhet är Frökens fel. Det är det. Studenter som förts bort av rymdvarelser och som varit fullständigt desorienterade sedan återkomsten börjar höra av sig med frågor kring betygen nu...

- Hej Fröken, tänkte bara höra vilket betyg jag fick?
- Hur menar du?
- Ja, alltså vilket betyg fick jag på kursen?
- Gick du klart?
- Ja? Vadå?
- Njae, jag menar, jag har inte sett dig på typ åtta veckor, eller hört något från dig. Du är en Tomas Ledinlåt...
- Kan jag inte lämna in nu då?
- Jo. Fast betygen sattes förra veckan. I tisdags.
- Är det försent?
- För vad?
- Att få betyg denna terminen?
- Du ska nog prata med någon annan än mig då.
- Får jag inget betyg?
- Du kan få IG. Vi kan säga att det är ett betyg.

- - -

En annan student har flyttat fram sitt slutdatum fyra gånger. Fem nu. Efter att ha terroriserat Fröken dygnet runt och testat hennes flexibilitet tackar hon för visat intresse med "Du, Fröken jag tar ett IG nu. Så gör jag en IG-prövning i augusti..." Det kunde du väl för fan sagt innan jag satt uppe en hel jävla kväll och rättade ditt satans skit till inlämningsarbete för att du snabbt skulle få feedback på ditt mög!? Du kan dra åt helvete.

"Förresten, Fröken, den där IG-prövningen blir väl bara på de delarna som jag inte gjort?"

Vadå "inte gjort"? Det finns inget underlag alls. Du har aldrig gått kursen. Jag har faktiskt aldrig sett dig förut. Vem är du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar