tisdag 14 juni 2011

Konstgjord andning

Check my mobile style... Fröken har fixat bloggen så att alla smarta telefonanvändare kan följa Fröken medan de är på språng. Fantastiskt. Fröken är ett under av servicemindedness. Som en hushållsnära tjänst. Den enda hushållsnära tjänst Fröken kan tänka sig att utföra. Förutom inbrott då, kanske...

Tisdagen den 14 juni skriver vi idag. Maxad nedräkning inför sommarlovet. Fröken fyller dagen med icke-aktiviteter. "Tisdag: utvärdering på egen hand", check:

Hur tycker du själv att det gått, Fröken? Jotack. Det har väl gått ganska bra. Kunde du gjort något annorlunda? Förmodligen. Hur kan du förbättra verksamheten inför nästa termin? Inför? Jag ska vara ledig nu och tänker inte göra ett skit förrän i augusti. Nej, men jag menade inte så! INFÖR, alltså nästa gång du har kurserna, hur ska du göra då för att det ska bli bättre? Jaha, det var så du menade... Jag ska göra det bättre, såklart. Hur ska du göra för att minska antalet IG? Minska? Jag hade väl för fan inte ett enda IG! Nej, Fröken, inte DITT betyg... Studenternas? Vadå, ska JAG fixa deras betyg? Det får de väl ändå göra själva?! Jag har ju redan betyg! Det sa du ju själv nyss... Du brukar inte allvar nu, Fröken, det är viktigt med den här måluppfyllelseutvärderingen! Ok. Jag ska göra mitt bästa. Nästa gång.

1 kommentar: