tisdag 6 juli 2010

Språkfascisten spekulerar - uppdaterad

"Vi lämnar nu 20% rabatt på våra strutar. Bara hos Hemglass!" Jepp. För det är väl knappast möjligt att köpa Hemglass någon annanstans än hos just Hemglass? Dessutom för väl inte Hemglass annat än just Hemglass? Frågan är om inte kampanjen hade blivit mer intressant om man valt att dumpa någon annans priser...

"7 av 7 som är otrogna ringer billigare med Comviq..."
"5 av 5 som har druckit på sjön ringer billigare med Comviq..."

Kanske den mest intelligensbefriade reklamkampanjen på riktigt länge? 10 av 10 pedofiler ringer billigare med Comviq. 6 av 6 som vill ta olagliga sexkontakter med barn ringer billigare med Comviq. 3 av 3 våldtäktsmän ringer billigare med Comviq. 11 av 11 dåliga reklammakare ringer billigare med Comviq.

Fröken ska nog sadla om till reklamare. Det verkar inte vara särskilt svårt alls. Företag betalar tydligen hur mycket som helst för vilket skit som helst...

2 kommentarer:

  1. Hej Fröken,

    Vår nya Comviq reklam bygger i grunden på att oavsett vem du är eller vad du gör så kan du alltid ringa billigare med Comviq kontantkort. För att väcka uppmärksamhet har vi valt att dra till med det lilla extra. Reklam kan påverka alla människor olika vilket vi även är medvetna om men det är tråkigt att läsa att du inte gillar vår nya reklam kampanj.

    Med vänliga hälsningar

    Michaela Lindell, Comviq.

    SvaraRadera
  2. På tal om språkfascism, så ska reklamkampanj vara ett ord... ;)

    SvaraRadera