tisdag 9 juni 2009

Pojken med hålet i handen


Eller "Fröken med hålet i huvudet", för den som vill... Tror att skolan behöver en Tydlighetsminister, som kan granska all utgående information som är menad för föräldrar, så att verkligen ingenting kan misstolkas.

I en perfekt/naiv/enfaldig värld kan det tyckas att det räcker att skicka information till hemmen knappt två veckor innan en aktivitet, blogga den, samt prata om den i skolan flera gånger. Eller... nej.

Fast Fröken erkänner sig skyldig: Förlåt, jag skrev av en kurskamrat på Hogwarts. Den där uppsatsen jag skrev om Tankeläsning var egentligen inte min. Jag hittade den på webben. Dessutom förfalskade jag provet i Telepati. Jag kan ingenting om tankeläsning. Ingenting! Fröken är helt misslyckad...

Däremot hade Fröken MVG, både i kursen "Att få skulden" och "Att dra till sig psykopater".

Å andra sidan kanske man kan skylla på att Fröken tillhör den Ironiska generationen. Det skulle förklara varför "ta sig dit på egen hand" skulle kunna betyda tvärtom... Eller... nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar