måndag 1 juni 2009

Den nollgradige


Fröken har jobbat idag. Svettats som en badturist i Bulgarien. Jag har ändå haft tältet öppet åt båda håll, så att de stekheta ökenvindarna åtminstone kan byta ut den gamla stekhettan mot ny. En skoldag som Dante skulle varit stolt över om han lyckats beskriva i sin Gudomliga komedi... Jag minns de olika kretsarna illa, men jag kan inte vara i Judas klass, för ingen har tuggat på mig. Antar att jag befinner mig någonstans mellan lapplisorna och frossarna. Frågan är dock om de vattnekrigande, ljugande och blånekande ungarna befinner sig i samma krets som Fröken för att straffa henne, eller om de också är där av en anledning?

Tog en tur på Google nyss, och döm om förvåningen när Fröken hittade en helt nytagen bild på skolan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar