torsdag 27 september 2012

Tintin revisited

Nationell.nu har också uppmärksammat Tintin-gate... Och det känns ju jävligt tryggt att en webbplats som är mest känd för sin nyanserade journalistik, sina icke-vinklade rapporter, sin liberalism och sitt oerhörda rättspatos, tar ställning i frågor rörande yttrandefrihet.

Fröken antar att Fröken är kulturmarxist och judeälskare och Svenskhetens fiende nummer ett. Okej för Fröken, bara Fröken får fortsätta sitt korståg mot dumheten.

"Behövs det, Fröken?" Japp. Så länge det i en vuxengrupp dyker upp frågor av den här typen:

- Du, Fröken? Får jag ställa en fråga om religion?
- Självklart. Fröken är typ bra på allt.
- Jag läste på Facebook att sånahär judiska präster sprider syfilis till småbarn. Är det sant?
- Hur menar du då?
- Jo, alltså, du vet, när de typ omskär bebisar så suger de i sig blodet med munnen efteråt, och då får bebisen också syfilis.
- Jaha. Du menar som att alla barn från småbyar ligger med sina föräldrar?
- Du, jag kommer faktiskt från en liten by!
- Ja?
- Skulle jag ha knullat med min pappa då eller?
- Fattar du vad jag menar?

Facebook är kanske inte värsta tungaste stället för straight facts? Man inser att det som svensk blir svårt att ondgöra sig över amerikanska politiker som, 2012, menar att kroppen har en skyddsmekanism som förhindrar att man blir gravid vid våldtäkter...

Fröken menar att den skyddsmekanismen borde fungera på ett helt annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar