måndag 6 februari 2012

What's in it for me?

- Jag vill ha godkänt i Engelska A, Fröken.
- Bra. Då får du väl ordna det.
- Vad måste jag göra då?
- Tja, du måste nå målen för godkänt. Ett sätt är att göra de uppgifterna som står på den där lappen du har framför dig.
- Kan vi snacka om det, Fröken?
- Hur tänker du då?
- Kan vi inte säga att jag lär mig femhundra ord, så får jag G i engelska?
- Vadå? Ska jag ge dig femhundra glosor och när du kan rabbla dem så är du godkänd?
- Ja? Vadå, är det mer?
- Tja, större delen av kursen bygger ju på att du faktiskt kan använda orden i ett sammanhang...
- Det kan jag! Testa mig nu om du vill!
- Hur då, menar du?
- Vi pratar engelska så får du se!
- Ok... Have you studied English before? I just want to see if it is any use for us having this conversation, or if you should spend more time in the beginners' group...
- Ha! Du frågade om jag hade läst engelska innan.
- Ja, fast inte bara... Desutom trodde jag att vi skulle samtala, typ...
- Jaha... Nä, det vill jag inte. Men vad säger du, Fröken? Femhundra ord!
- Du ska nog ta det med min chef...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar