torsdag 14 juli 2011

Svensk sommar

Fröken har handlat idag. För en hel vecka. Hoppas det i alla fall, för det tog nästan en vecka att göra det. Åtminstone åldrades fröken minst en vecka.

Om någon undrar vad Svensson gör när det regnar på semestern, så är svaret: Handlar. Willys eller Maxi kvittar. Enda kravet är att de först tar reda på vart Fröken ska, sen åker de dit.

Fröken hoppas att det regnar minst en dag till. "Hur menar du nu, Fröken? Du vill väl ändå inte att semestern ska regna bort!?" Nja, dina tre veckor skiter jag i, för jag har en månad kvar. Jag har knappt hunnit halvvägs. Nej, det jag är intresserad av är att boken ska hinna torka så jag kan ligga i soffan och läsa klart den utan att bli blöt på magen.

Fröken har kommit till insikten att pocketböcker och regn är en löjligt dålig kombination. När Fröken kom hem från Danmark igår upptäckte hon att det regnat ganska mycket i Skåne också. Dessutom upptäckte hon att den lilla röda boken (på bild här intill) tydligen hade glömts kvar ute på altanbordet och hade svällt upp som efter en långvarig kortisonkur. Blöt och mjuk var den också.

Nu har dock halva boken torkat igen och är läsbar. Dessvärre är det den halvan som Fröken redan läst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar