söndag 21 mars 2010

En pratstund

Fröken har ingenting att säga. "Eller hur?", tänker du... Jag vet inte. Just nu känns det ganska tomt. Kanske hänger det ihop med en tung omdömesperiod i kombination med föräldramöten, samtal och övertidsarbete. För, det kan väl knappast vara så att Fröken börjat tappa udden?

Ha, det klart att jag har saker på mitt hjärta! Jag vet inte om detta är rätt forum bara. Jag ska fundera på det ett tag, så återkommer jag eventuellt längre ner...

Lönesamtalstider. "Nja, jag tycker kanske att du verkar ha tappat stinget lite? Du är inte lika på, Fröken." Nja, jag vet inte det, jag. Kanske är det bara så att Fröken gör mer saker för sin egen skull? Eller att Fröken numera bara gör saker åt folk som hon vet att hon får saker tillbaka av? Eftersom Fröken är artig och tackar när hon får saker, så gillar hon folk som tackar tillbaka.

"Men, jag tycker ju att du gör ett bra jobb, Fröken, och det brukar synas i kuvertet." Tydligen kör kommunen med cellofankuvert i år.

Fröken har konstaterat att detta inte är rätt forum. Åtminstone inte ännu. Fröken ska låta det sjunka in ett par dagar, så det inte blir fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar