fredag 8 mars 2013

Palla detta...

Man ska inte blogga när man är full eller förbannad. Fröken har inte druckit en droppe på evigheter, så då är det väl något annat som är anledningen till den miserabla blogguppdateringen...

Januari:
- Seriöst? Är det allvar att jag ska hålla hela kursen på tio veckor?
- Ja, det är den tiden vi har lagt ut.
- Ok. Förra terminen hade jag tjugo veckor och ett pass i veckan. Denna terminen snackar vi alltså tio veckor och ett pass i veckan? Alltså halva tiden?
- Japp... Det blir bra, Fröken.
- Det blir jävligt tajt med tid.

Mars:
Samtal med projektadministratören:
- Du ska redovisa all din arbetstid Fröken.
- Vadå? Nu?
- Ja.
- Ok. Jag har haft en hundrapoängare på tio veckor. Det har varit 25% av min tjänst.
- Nej, du ska använda vårt Excel-dokument.
- Excel-dokument?
- Ja, och redovisa dina timmar.
- Mina timmar?
- Dina timmar, och vilken dag du gjort dem.
- Ska jag skriva in exakt hur många timmar jag gjort och på vilken dag?
- Ja. Du ska lämna in din arbetsjournal också.
- Arbetsjournal?
- Ja, arbetsjournal. Där du skriver ner vad du gjort.
- Mm. Jag vet vad en arbetsjournal är. Ska jag göra en sån?
- Ja, du ska skriva ner i den vad du gjort de olika timmarna du har skrivit ner i Excel-filen.
- Du säger det nu alltså? Tio veckor senare? Hade det inte varit bättre om jag visste det när projektet började?
- Du borde ha fått den informationen.
- Kanske det.

Samtal med chefen:
- Du, de säger att jag ska redovisa mina timmar i ett Excel-dokument.
- Jaa?
- Hur många timmar ska jag skriva där?
- Du kan skriva 22 timmar per vecka.
- 22 timmar per vecka!? För en kurs? Ska jag synka det med arbetsjournalen?
- Arbetsjournalen?
- Mm. Den du skulle berättat för mig om när projektet började. Men de 22 timmarna... är inte det mycket för en kurs på tio veckor?
- 10 veckor? Är det inte längre. Det ska vara längre.
- Du skämtar? Jag har frågat tio gånger om kursen ska vara tio veckor... Just för att jag tyckte det var jävligt ont om tid.
- Jaja, men nu är det så.

Mail från elev på kursen:
- Andra Fröken säger att din kurs varar till vecka 13. Innebär det att vi kan lämna in senare.
- Vecka 13? Varför vet inte jag det? Mina papper säger vecka 11.

Samtal med chefen:
"Åter måndag"

Dra åt helvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar