tisdag 3 juli 2012

Du vet att du har semester när...

Hotellägaren är en shabby-chic-medveten Stockholmsgay (med partner) som säsongar som hotellinnehavare på den öländska landsbygden.

Och han dessutom får Basil Fawlty att framstå som ett smärre mirakel av servicemindfulness...

- Hej, en skaldjurssallad och...
- Det har vi inte.
- Men ni har ju skaldjur och sallad på mackorna... Skulle man inte kunna få lite mer av det och lite mindre, typ inget, bröd?
- Åååh, suuuuck... Jag ska höra med kocken. (Ganska lång paus) Jo, det kan nog gå att ordna.
- Perfekt! Jag tar en räkmacka och en laxmacka också. Och två Cola Light och en isvatten.
- Vi beställer maten här vid baren, så kommer jag ut och tar drickabeställningen vid bordet.
- Är det du som tar den beställningen?
- Ja?
- Tänkte bara att eftersom det bara är du och jag i hela restaurangen, så går det kanske snabbare för både dig och mig om vi bara...
- Jag kommer ut till er.
- Men...
- Jag kommer ut.
- Whatever you do, don't mention the war!
- Ursäkta?!
- Inget. Vi ses vid bordet...

"We have a Spanish porter at the moment, he's from Barcelona. It'd be quicker to train an ape!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar