Vissa killar också. Åtminstone tror de det. Fröken retar sig på småpåvar som är vana vid att ha saker på ett visst sätt - det sätt som det alltid varit på - och verkar i lönndom för att behålla det så. "Men, det gör ju du också , Fröken". Nja, jag hävdar att det är skillnad på att konservera dåliga frukter och att vilja prova nya smakkombinationer. Fröken verkar snarare i lönndom för att smyga in förändringar. Det stod redan tidigt klart för Fröken att det är genom eleverna man måste gå om man vill ändra på något. Det handlar om att skapa behov...
Fröken ogillar dubbla budskap och ledare, formella eller informella, som härskar genom att söndra.
När vi ändå retar oss på saker, så kan Fröken reflektera helt kort kring nyttan av att hålla ett utvecklingssamtal i en och en halv timme, där de åtgärder man kommer överens om med eleven (en niondeklassare dessutom) inte ens håller till dagen efter... Det är snart läge att debitera eleverna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar