måndag 9 februari 2009

"Jaha, nu har jag gjort det igen...

... jag har varit dum mot mig själv. Jag är så bra på sånt." Eller hur. Så sant som det var sagt, av bob hund. Härligt med rockstjärnor med koll. Eller åtminstone med samma litterära referensramar som en själv.

Vad har jag gjort nu då? Tja, förvånat mig över dumheter i skolans värld till exempel. Att jag aldrig lär mig? I vilken annan bransch sjösätter man först ett stort projekt, bara för att strax därefter först borra fullt av hål i skrovet och sedan torpedera hela skiten? Det borde vara åldersgräns för att arbeta i skolan. Den bör dock inte mätas i faktiska år alla gånger...

Skolan, som den ser ut idag, är ett föremål för ett museum, en anakronism till och med.

"If you can't teach children, teach adults. If you can't teach adults, teach teachers. If you can't teach teachers, administrate" har någon sagt. "Har inte du skolledarambitioner?" har någon annan sagt. Nä. Kan inte tänka mig en värre sits än mellanchefens. Att administrera en skolbudget är som att sälja begagnade TV-spel: "Jaha du. De där gamla xbox-spelen får du en femma styck för, men de är ganska repiga, så eftersom det kostar en tia styck att skicka dem på slipning, så är du skyldig mig tjugo kronor..."

Rock 'n roll tar död på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar