tisdag 5 juni 2012

Att undervisa världens bästa...

Är någon sugen på ett scoop? Leifby? Niva? "Scoop, Fröken? Vad i din verksamhet kan Niva eller Leifby vara intresserade av? Inget Björn-inlägg väl? Du vet vad vi sagt om sport!"

Scoopet? Fröken har haft Lionel Messi i engelska den här terminen! Om han var duktig? Världens bästa, om en högstadieklass idrottsintresserade ungar skulle sätta betyg.

"Lionel Messi?" Ja, det måste varit Messi. De resonerar likadant i alla fall. Riktige Messi bölade i pressen om att det var orättvist att han missade en straff mot Chelsea så de åkte ut. Frökens Messi tyckte att hans betyg var orättvist:

- Vad menar du, Fröken? G? Det borde vara VG- minst.
- Tja, du har ju bara typ slagit EN straff, för att prata fotboll... Du har ju inte direkt varit ordinarie, från start, eller?
- Det är orättvist att du bara går efter nationella provet på läs- och hörförståelsen.
- Du menar eftersom de delarna var underkända? Du gav mig inte så många andra alternativ. Ge mig mer underlag då, så kan jag se över det!
- Nä, det är okej... Men det är inte rättvist.
- Nu får du ju en möjlighet att fixa det?
- Nä, jag är klar med kursen, men det är orättvist.
- Du har ju inte gjort det du ska... Svårt för mig att leda i bevis om jag bara har det underlag jag har.
- Men det är orättvist.
- Jag har inte tid att tjafsa med dig om ett betyg du inte fått för att du inte har lämnat in uppgifter som du inte gjort...
- Nu är du orättvis Fröken!
- I know I am, I'm sure I am, I'm orättvis til I die!
- Jag fattar inte?
- Det gjorde inte den riktige Messi heller. Den som menade att det var någon annans fel att han missade straffen...
- Du är inte klok, Fröken.
- Du kan ju alltid lämna in en protest...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar